Hei igjen alle sammen!
Lenge siden sist nå, men jeg har ikke glemt dere! Siste nytt
er at jeg har vært utplassert på Kaffeknappen en gang i uka i noen måneder nå. Og nå skal jeg oppdatere dere litt om det, jeg slenger med litt fakta om bedriften også så
dere vet litt hva kaffeknappen er:
Kaffeknappen ble først startet opp i Stockholm i Sverige av
Fredrik Stark og Carl Jeurling i 1994. De hadde et ekstra ønske om å by på
kaffepause på en helt ny måte, de så behovet for god kaffe, gode maskiner, gode
produkter og god service. Dette var en helt ny måte å tenke på i Sverige, og
har gjort at de alltid har vært i forkant av utviklingen innen denne
bransjen.
I 2001 møtte de Karl Haukelidsæter som allerede drev med kaffemaskiner
i Oslo - Norsk Kantineservice. De ville det samme og hadde de samme visjonene,
så sammen startet de Kaffeknappen Norge AS. Siden den gang har de vokst fra å
være en liten bedrift med 5 ansatte og 7 millioner i omsetning, til i dag å
være 35 ansatte og en omsetning på 70 millioner. Kaffeknappen sitt mål er å
være best innen kaffe, både på kaffe og service.
Jeg kan ikke så mye om organisasjonen til Kaffeknappen,
fordi jeg ikke merket så mye til dette mens jeg var der. Alle jobbet
selvstendig og med sine arbeidsoppgaver, slik at det var ikke så lett å se en
tydelig forskjell. Men her er et lite organisasjonskart av noen av de øverste
som jobber i kaffeknappen:
Arbeidsoppgavene mine på Kaffeknappen var veldig varierte, jeg
gjorde mye forskjellig. Jeg fikk en pult som jeg satt å jobba på hver gang, og her
fikk jeg ulike arbeidsoppgaver fra gang til gang. Det var litt begrensa hva jeg
kunne gjøre, siden jeg bare var der en gang i uka og ikke var ansatt. Noen oppgaver
var spennende, mens andre var ganske kjedelige så jeg fikk prøvd meg på masse.
Noe av det jeg gjorde var å:
- - Ringe kunder og informere om servicedager
- -Ta imot bestillinger fra kunder
- - Sette kunder inn i kundelister
- - Dokumentere informasjon om kunder
Det var skikkelig spennende og jobbe her, oppgavende var varierte og utfordrende. De ansatte var ti på topp, og det var alltid god stemning på kontoret så jeg stor trivdes.
Det var en liten oppdatering om hva jeg har gjort i det siste! :) Håper dere likte innlegget! Takk for meg!
Vi snakkes! :) :)


Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar